Detekce nevyžádané pošty a její filtrování
Všechny příchozí zprávy jsou před uložením do poštovní schránky (mailboxu) podrobeny důkladné antivirové a antispamové kontrole. Testování zajišťuje farma serverů ONEbit.cz, které jsou vyhrazeny čistě pro tento účel a jsou na sobě zcela nezávislé (při údržbě nebo výpadu serveru přebírají jeho práci ostatní).
Antivir
Pokud e-mail obsahuje známou virovou nákazu, e-mail okamžitě míří do bezpečné karantény bez dalšího zpracování. Testován bude i obsah známých archivů (zip, rar, ...), pokud nejsou chráněny heslem.
Servery také odmítnou přijmout zprávy, ve kterých se přímo vyskytují přílohy s potenciálně nebezpečnou příponou v souboru (exe, dll, pif, src, ...).
Antispam
Následuje sada antispamových testů založených na spolehlivých algorytmech a externích databází spamu. Především jde o Bayes, DCC, Razor2, Pyzor, blacklisty IP a domén, testy DNS a mnoho dalšího. Problematice antispamových testů se podrobně věnujeme v článku Jaké testy antispam provádí.
Pokud výsledek antispamových testů shledal zprávu jako nevyžádanou, putuje e-mail na místo určené pro spam. Na stávajících mailserverech máte na výběr dvě možnosti:
- Spam ze všech mailboxů v doméně bude ukládán v mailboxu s názvem spam (tedy např. spam@example.com).
- Spam bude ukládán v jednotlivých mailboxech ve složce s názvem Spam (složka je přístupná protokolem IMAP nebo přes WebMail).
1. ukládání v mailboxu spam - vlastnosti
- Spamy čerpají kvótu mailboxu spam a nezabírají žádné místo samotným mailboxům - nehrozí tedy riziko nečekaného zaplnění mailboxu uživatele spamem.
- V mailboxu spam jsou automatizovaně mazány zprávy starší 7 dní.
- Pro správce (např. ve firmě) je snazší pravidelná kontrola spamového koše, protože se spamy z celé domény nachází na jednom místě.
- Správce může pro prohlížení používat libovolný protokol - POP3, IMAP, či WebMail.
2. ukládání ve složce Spam - vlastnosti
- Zprávy jsou pohodlně přístupné jednotlivým uživatelům mailboxů.
- Spamy čerpají kvótu mailboxů jednotlivých uživatelů.
- Ve složce Spam jsou automatizovaně mazány zprávy starší 7 dní.
- Složka Spam je přístupná pouze pokud používáte protokol IMAP a nebo WebMail. Uživatelé používající pouze POP3 se k těmto zprávám nedostanou.
- Pokud složka Spam neexistuje, server ji automaticky vytvoří při prvním obdrženým spamu.
Nastavení ukládání spamu
Nastavení je zcela prosté - mailserver se mezi výše uvedenými dvěma způsoby rozhoduje podle toho, zda existuje mailbox spam či nikoliv. Pokud tedy chcete, aby každý uživatel měl ve svém mailboxu zpřístupněnu i jeho nevyžádanou poštu, jednoduše odstraňte mailbox spam. Pokud naopak chcete mít jedno centrální úložiště spamu, vytvořte mailbox s názvem spam.