Nefunguje server odchozí pošty?
Příznaky
Po nastavení poštovního klienta nelze odeslat e-mailovou zprávu nebo lze odesílat e-mailové zprávy pouze v rámci stejné domény.
Možné příčiny
- Ve Vašem poštovním klientovi jste nenastavili požadovanou autorizaci, poštovní klient hlásí chybu:
Sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts
- Poskytovatel Vašeho internetového připojení (ISP) blokuje SMTP port 25 pro odesílání pošty. K blokování portu 25 dochází většinou z bezpečnostních důvodů, v takovém případě Vám poskytovatel umožní připojení k vlastnímu SMTP serveru.
Řešení
Ad 1.) V nastavení poštovního klienta aktivujte volbu Server odchozí pošty požaduje ověření. Podrobné postupy na nastavení programů naleznete v našich návodech.
Ad 2.) Zda je port 25 na odesílání pošty opravdu blokován zjitíte prostřednictvím příkazové řádky a programu telnet.
Po zadání příkazu telnet smtp.example.com 25
byste měli vidět následující (obdobný) výpis:
Trying 77.93.208.95... (v případě neúspěšného spojení zde výpis končí)
Dojde-li k úspěšnému spojení s SMTP serverem onebit.cz, uvidíte dále:
Connected to smtp4.onebit.cz. Escape character is '^]'. 220 milhouse.onebit.org ESMTP
Program telnet ukončíte příkazem QUIT
.
Je-li port 25 blokován Vaším ISP, kontaktujte jej pro informace o nastavení SMTP serveru poskytovatele (případně můžete nastavit zabezpečený SMTP port odchozí pošty 465
nebo 587
). V opačném případě překontrolujte nastavení Vašeho poštovního klienta.
Další postupy informace včetně doporučených řešení naleznete na této stránce.