Jak postupovat, když se nemohu spojit se SMTP serverem?

Nastavení účtu

Nejprve se přesvědčte, že máte správně nastavený účet v poštovním klientovi. Prověřte zejména následující:

Kompletní návody na nastavení účtu pro většinu poštovních klientů naleznete na této stránce.

Blokované SMTP?

Někteří poskytovatelé internetu (ISP) blokují odchozí spojení na portu 25 (SMTP) a přesměrují jej na svůj SMTP server. Je to poměrně násilný způsob, nicméně někteří ISP toto nezřídka kdy dělají. V těchto situacích nebude spojení ani přes správné nastavení fungovat. Tuto informaci Vám poskytne Váš ISP, případně si můžete sami ověřit podle následujícího postupu, zda se spojujete se správným SMTP serverem.

Uživatelé Windows Vista nebo vyšší si musí nejprve povolit příkaz telnet (více zde). Otevřete si příkazový řádek (terminál) a proveďte následující test (example.com nahraďte Vaší doménou).

telnet smtp.onebit.cz 25

Správně byste měli obdržet podobnou odpověď (spojení se serverem *.onebit.cz):

Trying 81.31.45.70...
Connected to smtp1.onebit.cz.
220 kyle.onebit.cz ESMTP Postfix

Pokud se odpověď výrazně liší (typicky se vyskytuje doménový název Vašeho ISP), je příčinou nefunkčnosti právě blokovaný port 25.

Možná řešení:

Problém software?

Pokud dříve odchozí pošta fungovala, zkuste restartovat poštovního klienta, případně celý PC. Obzvláště u programu Outlook pod systémy Windows toto může pomoci.

Přesvědčte se, že jste před výskytem potíží neprováděli aktualizaci operačního systému, antivirového programu, firewallu a podobného software. Pokud může mít nefunkčnost za následek podobný zásah a problémy přetrvávají i po restartu Windows, obraťte se na Vašeho administrátora nebo správce sítě.

Náhlou nefunkčnost SMTP mohou mít za následek i jiné příčiny, prověřte i předchozí kroky v tomto článku, zejména Funkčnost domény a Blokované SMTP.

 

Související stránky

Kopírování, publikování nebo šíření obsahu není dovolené bez předchozího písemného souhlasu společnosti ONEsolution s.r.o.